• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avsluta amex ?

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Har du handlat för 50.000 kr och har ett delbetalningsutrymme på 30.000 kr är det bara att, när fakturan kommer, vackert slanta upp 20.000 kr plus minsta belopp att betala på delbetalningen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Herrenihuset

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
26 Augusti 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Som tidigare frågat , vad tror ni blir det bättre uc om jag avslutar kortet men fortsätter amortera av ? Tänkte mest att det försvinner från uc
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Nej, inte för mig i alla fall och jag kan inte tänka mig att jag är unik. Läste på Business Class att de för några år sedan börjat rapportera till UC, men att de fått mycket kritik för det och att de tappat väldigt många kunder. Antar att de lyssnade på det och slutade rapportera, men det är bara en gissning från min sida.

Alltså... Jag har bara 30.000 i delbetalningsutrymme/kredit, men det beror nog på att de var en av dem som ingick i min skuldsanering. Var lite nyfiken på om de ens skulle bevilja mig, men det gick bra. :) Jag tycker det är ett väldigt bra kort som jag trivs med.
Otroligt att det finns ett kreditkort som inte syns på UC, är det svårt att få?
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Otroligt att det finns ett kreditkort som inte syns på UC, är det svårt att få?

Jag vet inte alls hur svårt det är bli beviljad, men jag kan inte tänka mig att det är enormt höga krav. Det finns fler kort som inte syns på UC. ST1 Mastercard och BRA Mastercard. Kolla in dem.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Klarnas kreditkort syns inte på UC och är väldigt lätt att få. Jag antar att Amex Centurion inte heller syns, men det är kanske lite svårare att få.

Har man ett Amex Centurion behöver man nog inte bry sig om det syns på UC eller inte. :) Hur hög kan årskostnaden på ett sådant vara tro?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Antar att det görs en upplysning hos UC vid ansökan om Eurocard?

Hur länge har Amex rapporterat till UC? Senast jag hade ett Amex syntes det inte på UC. Det är i och för sig ganska länge sedan så det spelar säkert roll.

Idag använder jag Eurocard och de rapporterar varken beviljad eller utnyttjad kredit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp